28. února 2014

FLAMMENKÜCHE TONIGHT

Také máte rádi pizzu a různé slané koláče? Pokud chcete vyzkoušet něco nového, vyzkoušejte tento recept a udělejte si alsaský koláč nebo také jinak řečeno flammenküche. Pochoutka pochází z francouzského Alsaska, které hraničí s Německem, proto jsou v něm poznat prvky německé kuchyně. Vynikající k malému večernímu mlsání, těsto je opravdu jemné, bude se hodit skvěle k bílému vínu, ryzlinku či tramínu.
Postup je jednoduchý i těsto jsem zvládla udělat. Je potřeba smíchat následující ingredience, 25 g změklého másla, 5 g čerstvého droždí, 250 ml vlažné vody a 500 g hladké mouky. Ano, to je vše, co je pro těsto potřeba. Samozřejmě, že mixér či domácí pekárna nám proces míchání a hnětění pěkně ulehčí. Bez této možnosti bych se do receptu asi nepouštěla. Poté těsto posypte hladkou moukou, přikryjte čistou utěrkou a nechte hodinku kynout. Tady z tohoto množství se dají udělat 4 "pizzy". Opravdu to chce vyválet na uzoučké těsto, já to valím už rovnou na pečícím papíru, abych se pak vyhnula nehodě při přenášení. Rozpalte troubu na 250°C, fakt to musí být heiss. A pro náplň? Těsto potřete jemně osolenou zakysanou smetanou, klidně větší vrstvu, ať není těsto suché, poté posypejte nakrájeným uzeným či slaninou a najemňounko nakrájenou cibulí, lepší je cibule červená, já jsem bohužel neměla, tak jsem použila klasickou, a cibulí také nešetřete. A nakonec namelte čerstvý pepř a posypte. Čerstvě namletý pepř tomu dodá ten finální šmrnc. Pečte asi 10 minut, jakmile začnou tmavnout okraje, je hotovo. Koláč se dá jíst teplý i studený, jak máte rádi, já asi více teplý, těsto je křupavé, určitě tuto pochoutku doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat